

مشتری های بخر، مشتری های اذیت کن : هر مشاوری ناخودآگاه مشتریان خود را پس از اولین برخورد تقسیم می کند به دسته هایی که قبلا براساس تجربه به دست آورده است.
چنانچه قصد خرید ملک در تهران و یا اجاره ملک را دارید، کافیست با مجموعه ی معتبر املاک بزرگ آبنوس که به صورت تخصصی در تهران و در منطقه ۲۲ تهران فعالیت می کند، تماس حاصل نمایید.
همچنین اگر قصد فروش و یا پیش فروش املاک خود را در منطقه ۲۲ تهران دارید، باز هم مجموعه آبنوس ۲۲ می تواند با شبکه ای که در تبلیغات خود دارد، در اسرع وقت اطلاع رسانی کاملی را برای پیش فروش و یا فروش املاک در منطقه ۲۲ تهران را ارائه نماید.

مشتری های بخر، مشتری های اذیت کن
مشتری های بخر، مشتری های اذیت کن
برخی مشتری ها از همان دو سه جمله اول پشت تلفن خود را معرفی می کنند که از کدام دسته از مشتریها هستند.برخی رندانه تحت پوشش خریدار جلو می آیند و ته و توی قیمت ها را که درآوردند تازه معلوم می شود فروشنده هستند و میخواستند قیمت فروش را درآورند و- به زعم خودشان- به قیمت خرید راضی نیستند. برخی مشتری ها بخر هستند، یعنی از همان ابتدای مکالمه تلفنی و بعد که حضوری در دفتر حاضر می شوند اشتیاق خرید را می توان در چشمانشان دید. این مشتری های گل گلاب را ما مشتری های بخر می نامیم.
برخی مشتری ها هم هر کاری که باعث می شود اعصاب یک مشاور بهم بریزد را انجام می دهند و دست آخر با اینکه خرید انجام نداده اند و کلی انرژی و زمان از مشاور گرفته اند باز هم طلبکارانه حرف می زنند که به مشتری های اذیت کن معروفند. برخی مشتری ها هم انگار عیار قیمت ها و یا پولی که دارند دست شان نیست.
مثلا ۱۰۰ میلیون پول دارند، دست روی گزینه های ۴۰۰ و ۵۰۰ میلیونی می گذارند و از مشاور انتظار دارند که قیمت را بشکند و شرایط را مطابق قیمت و شرایط پرداخت او تغییر دهد که این دسته از مشتری ها نیز به مشتری های نزدیک بین معروفند.
مشتری های امیدوار
برخی نیز مشتری های امیدوار هستند. به این معنی که در دفتر حاضر می شوند و درباره میزان پیش پرداخت می گویند مشکلی نیست پول هست! شرایط تمامی پروژه ها را با جزییات کامل که می پرسند و از یک پروژه با پیش پرداخت ۳۰۰ میلیون خوشش می آید، تازه می گوید؛ الان ۲۰ میلیون نقد دارم، یک ماشین دارم که ۳۰ میلیون هم روی آن حساب کنید، یک زمین در شمال دارم که فکر می کنم اقدام کنم برای فروش ظرف یک ماه آینده بتوانم ۶۰ میلیون به شما برسانم، ۳۵ میلیون هم چک دارم برای ۳ ماه آینده و مابقی مبلغ قرارداد را هم تا آخر سال- ۱۰ ماه آینده- پر می کنم، حالا با فروشنده تماس بگیرید که بیاید برای نوشتن قرارداد!!!

مشتری های بخر، مشتری های اذیت کن
مشتری های بدبین
برخی مشتری ها نیز بدبین هستند و اصلا به نظر من اشتباهی به شعبه پیش فروش می آیند و هرچه از مزایا و خوبی های یک پروژه دلیل و برهان برایشان می آورید بیشتر نفوس بد می زنند و طوری نگاه می کنند انگار می خواهی فریبشان دهی و پولشان را به زور از دست شان درآوری. برخی از مشتری ها نیز خیلی ساده به قضیه نگاه می کنند و اصلا به توضیحات شما گوش نمی دهند، همان لحظه اول اگر از مشاور خوشش بیاید خرید خود را قطعی می دانند و به اصرار بیعانه پرداخت می کنند.
مشکل اینجاست چون اسیر احساسات لحظه ای هستند، به همان سرعتی که از شما خوششان می آید و به شما اعتماد می کنند، به همان سرعت نیز شما را فراموش می کنند و اعتمادشان را به شما و گفته هایتان از دست می دهند.
نتیجه این می شوند که بعد از جلسه اول که بیعانه می دهند، چند روزی پیدایشان نمی شود و سرانجام با بهانه های واهی اعلام پشیمانی می کنند و بیعانه شان را پس می گیرند و می روند.به این دسته از مشتری ها، مشتریان ساده انگار می گوییم.
مشتریان در انتظار معجزه
برخی از مشتری ها نیز انتظار معجزه از مشاور دارند. حال چه خریدار باشند چه فروشنده قیمت خاص با شرایط خاصی را عنوان می کنند که با شرایط واقع بینانه فاصله بسیاری دارد و بعد سوال می کنند که آیا ظرف ۵ روز می توانی با این شرایط که گفتم بخری یا بفروشی!!!
در کل همیشه حق با مشتری است اما مشتری ها نیز برای خودشان انواع و اقسام دارند و هر کدام در نوع خود بخشی از برکت درآمد یک مشاور را به ارمغان می آورند. تنها هدف من از نگارش این مطلب معرفی مشتریان این شغل و نشستن لبخندی هر چند کوچک بر لبهای خوانندگان بود. مشتری از هر نوعی که باشد و با هر نیتی که سراغ مشاور بیاید به این معنی است که به مشاور احترام گذاشته است و او را قابل احترام دانسته است که درباره یکی از مهمترین موارد اقتصادی زندگی اش یعنی تهیه مسکن، با او مشورت کند.